بایدن

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور، از عملکرد رئیس‌جمهور خود درمورد افغانستان ناراضی‌اند و او را مقصر وضعیت نابسامان کنونی در آن کشور می‌دانند.

به گزارش مشرق، تصمیمات «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده برای خارج کردن عجولانه و بی‌برنامه نظامیان این کشور از افغانستان که منجر به سقوط دولت کابل و تسلط طالبان شد، حتی از سوی مردم آمریکا نیز مورد تایید قرار نگرفت.

به نوشته وبگاه «هیل» نظرسنجی جدیدی که در ایالات متحده انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها از نحوه عملکرد بایدن درخصوص مأموریت نظامی این کشور در افغانستان ناراضی هستند.

این تحقیق که توسط گروه «ترافالگار» انجام شده، دریافت که ۶۹ درصد از مردم آمریکا از تصمیمات بایدن درخصوص افغانستان و خروج از این کشور ناراضی هستند و فقط ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد او را تایید می‌کنند.

همزمان خروج عجولانه و بی‌برنامه نظامیان آمریکایی از افغانستان که منجر به سقوط دولت این کشور به دست طالبان شد، عده‌ای از سیاستمداران واشنگتن را خواستار اخراج «جیک سالیوان» از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید کرد.

«برِت برون» مشاور امور تعاملات جهانی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه طی یادداشتی در روزنامه «یو. اِس. آ تودی» با بیان اینکه سالیوان در تمام جنبه‌های پست خود شکست خورده، به «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور توصیه کرد که وی را از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار کند.

این در حالی است که سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل حضور دارند، مدعی شد این کشور می‌تواند روزانه ۵ هزار تا ۹ هزار نفر را از افغانستان خارج کند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    ادستگاه دیپلماسی ایران منتظر نماند . بلکه با پاکستان و روسیه و چین ارتباط بگیرند و همچنان با کرزی و عبدالله و حتی ملا برادر .. در تماس فعال باشد .. نقش فعال بازی کند . تا آرامش حکفرما شود . و مردم افغانستان احساس تنهایی و بی پشت و پناهی نکنند . احتمالا انتظار هم. از ایران داشته باشند. کوشا و خبر رسانی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس